Monday 19 March 2012

Perempuan Lebih Suka Berangan Berbanding Lelaki...Setuju tak???^^




 


Salam ukhwah kepada semua pengunjung.....hmm..Lama juga saya tak update blog sejak kebelakangan ni kan....Bukan apa,....Saya terlalu sibuk sehingga tiada masa langsung untuk meng-update blog saya ini...Apa-apa pun,,..saya berjaya mencuri peluang untuk menulis sesuatu agar anda semua tidak jemu mengunjungi blog saya....



Baiklah,,..pada post kali ini,..saya ingin berkongsi satu pendapat tentang Mengapa PEREMPUAN Suka Berangan-angan Berbanding Lelaki.....

Baiklah,,..saya tahu mungkin tajuk post saya pada kali ini agak sensitif dan boleh mewujudkan sentimen antara gender,,..tapi kan,,..melalui pemerhatian yang telah saya lakukan sejak dulu lagi,,..memang terbukti perempuan memang lebih banyak berangan-angan berbanding lelaki....


Menurut pengalaman saya,jika lelaki berbual sesama mereka,,...selalunya tak ada topik pasal nak kahwin umur berapa pun,,..Lelaki banyakbincang pasal benda lain..Tetapi,,kalau perempuan,,..mesti ada topik pasal masa depan la,,..something yang more towards future tau......


Tak percaya...?????Anda kena percaya jugak...Tak percaya lagi,...Suka hati anda lah...hehehe


Saya terdetik hati untuk menulis tentang perkara ini disebabkan oleh seorang junior saya,...bukan apa,,...dia ni dah mempunyai pilihan hati dia..Jadi bila sembang-sembang je dengan dia,,..dia suka cakap tentang future atau pun masa depan dia apabila dia dah besar nanti...Yang peliknya,,..sampai kahwin lah,,.kerjaya lah,,..suami lah,,,...banyak lagi lah....Jadi bila saya tanya dia..

Saya : "Perempuan memang suka berangan-angan ea,,..suka sangat fikir pasal masa depan lah..bila nak kahwin lah..itu la..ini la"

Junior : "Mana ada lah...Aku cuma merancang masa depan aku je...Planning about my future"....


Macam-macam lah dia betah saya hari tu cakap perempuan lebih suka merancang,,..bukan berangan-angan....Tapi kan,,..hakikatnya,,..saya rasa Perempuan memang suka berangan-angan+merancang...Kira dua-dua digabungkan menjadi satu lah....


Tapi saya rasa perkara tu pun sebenaarnya ada baik dan buruknya....Terpulang pada individu jugalah..Mungkin,,..ada sesetengah daripada kita menjadikan angan-angan tu sebagai satu cara merelakskan diri pun boleh jugak.....Mcam-macam pendapatlah....

Saya tak kata perkara tu salah...Tapi kadang-kadang..,,kita patut berpijak pada bumi yang nyata...Kita sepatutnya lebih memikirkan tentang nasib kita sekarang berbanding kahwin,,and those things lah.....Fokuskan pada hidup kita sekarang lah..,,ni tak,,...umur baru Form 1 da pandai rancang anak berapa....Fuhh...!Dahsyat betull....



Kesimpulannya,,....berangan-angan sebenarnya adalah satu cara untuk merancang...Bak kata junior saya tu lah...Tapi ingat,,..jangan pasang angan-angan yang terlalu tinggi,,...nanti tak menjadi kang kecewa habis pulak....Bak kata orang sekarang...,,'Frust Menonggeng lah Jawabnya"..hehe

ingat,,..nak berangan boleh..,,

tapi jangan terlalu berharap....

Saya harap post saya kali ini tak akan mewujudkan perasaan tak puas hati mana-mana pihak....Saya cuma mengutarakan pendapat saya sahaja...Apa-apa pun,,..terima kasih kerana sudi membaca sehingga ke penamat...Sekian...terima kasih....:D

6 comments: